Prečo v TV nie je reklama na Lamborghini ?

5/5 (2)

Pretože ľudia ktorý kupujú Lamborghini, nepozerajú TV.  

Pred časom som to postrehla ako vtip na timeline (nástenke) na facebook. Baví ma stále, ale zároveň obsahuje veľkú myšlienku. Hovorí o tom poznať svojho zákazníka a osloviť na správnom mieste.

Nedávno som narazila na FB stránku : pohrebníctva → link. Chápem prečo to tam majú, niekto niekde zachytil PR  ako sa majú a musia budovať sociálne siete, ale už nedomyslel, či je to naozaj cesta pre každého.

Celkovo mňa osobne už otravuje prehnané množstvo tlačidiel zdieľaj pri každej kravine. A osobne, fakt sociál nie je moja obľúbená časť online sveta. Tiež nedosahuje taký konverzný pomer ako iné ppc. (Aj keď tí čo spravujú social neskutočne zapierajú dosahuje a je lepší. Ale už ak mi to potvrdí typajz čo to robí pre Amazon v USA, že social klesá a už tak nevytočí…tak mu verím.) 

Často vídam, ako niektorým ľuďom chýba zdravý, sedliacky rozum. Tak ako v tom čo dať na facebook ak ho už mám a chcem spravovať, ale až po otázku no a potrebujem ho vôbec?

Áno budovanie mena a značky, vzťah zo zákazníkom, vzťahy s budúcimi zamestnancami – áno. Ale aj tak nevidím dôvod prečo firma, ktorá robí práškovú metalurgiu kovov , zaujímajú ju veľkoodberatelia mimo túto krajinu si spraví a spravuje facebook. Načo? To ako nejaký veľkoodberateľ si Číne sadne za kompík, ide cez proxy na facebook (v Číne je facebook zakázaný) a zadá názov spoločnosti a povie si : “ Hmmm 200 likes. Dobrá firma.“ Alebo budúci zamestnanec čo absolvuje 150 pohovor a hlavne chce job si povie “ hmm, pre nich budem robiť aj za 435 € však 201 likes„.

Viem viem, poznať prostredie spoločnosti. ALE. Je tu google adresár firiem a 360-ky. Tam sa to dá pekne vymakať aby bolo poznať pracovné prostredie. A ešte to je aj vo výsledku vyhľadávania. (Paradoxne mnohí na tieto záznamy v mapách kašlú a potom ich firmu reálne ani nevedia nájsť, ale facebook majú aj s lajčikmi. )

Facebook  je pre mnohých prínos.

Ale nie pre každého. A keď vidím tie pozvánky do stránok niekedy – pýtam sa kde ostal zdravý rozum?

Pred nedávnom som robila web pre Logistický audit. Pýta sa ma či ma pracovať s facebook. Ale kto sú jeho klienti? Majitelia veľkých a stredných firiem. Koľko času taký ľudia trávia na facebook ? Ak sú tam ako dlho a čo hľadajú?  Mal by síce dofollow link link, niečo mu to posilní výsledok vyhľadávania, ale čo bude dávať na timeline a pre koho? Pre zamestnancov? Česť výnimkám, ale 98% zamestnancom je jedno ako sa finančne firme darí. Chce iba svoj plat na účte. Rozvoj spoločnosti nerieši. Často krát sa zamestnanci ani nezakliknú na FB stránku spoločnosti. A aby tam ešte robil ak aktivitu nejakú? Výnimočné.

Ak ide o môj blog a chcem viac návštevníkov je logické prečo by som si mala založiť facebook page . Ak ide o mňa a blog – áno. Ak ide o pohrebné služby – NIE. Ak ide o voľby – áno. Ak ide o štátny dopravný podnik – Nie. Načo. … Atď.

Ľudia ktorí píšu o sociál a o tom ako dobre funguje – veľa z nich sú dobrý marketingový pracovníci. Jasne , že nebudú hovoriť čo nefunguje. Čo nemá význam. A tiež ani neklamú. Funguje. Je to tak ako mnohí tvrdia a školia. dokáže rozbehnúť službu či predaj. Ale pre odvetvia ako eshop s oblečením, gadgety, služby ako kaderník, nechtový dizajn,…

Ale mal by si každý majiteľ spoločnosti sám zvážiť zdravým rozumom, či áno , alebo nie. Zhodnotiť pomer, čas a efektivita. Však niekto to spravovať musí a bude.  A úplne fail, je založiť page, a potom s tým nerobiť nič. Nechať všetko prázdne, profil nedokončený a ešte to uvádzať ako oficiálny facebook page.

Páčil sa ti článok?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *