desktop VS mobil VS tablet – Slováci radšej počítač, vo svete prevláda mobil.

4.83/5 (6)
desktop VS mobil VS tablet s akým zariadením  najčastejšie  užívatelia pristupujú na internet?  Sú Slováci konzervatívnejší, alebo je surfovanie na mobile drahé? Rozdiel v celosvetovom porovnaní sa nedá prehliadnuť.


Tabuľkové zhrnutie

Krajina
Celosvetové  42,75%  52,64%  4,62%
Slovensko 70,04% 27,16% 2,81%
Poľsko 32,91% 65,89% 1,2%
Česko 80,35% 17,02% 2,63%
Maďarsko 65,67%  32,22%  2,11%
Nemecko 58,62%  34,59%  6,79%
Rakúsko  56,47%  37,51%  6,02%
Ukrajina 85,01% 12,86% 2,13%

Desktop Vs mobil VS tablet


Desktop VS mobil VS tablet SlovenskoSlovensko

Desktop VS mobil VS tablet Slovensko
Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet  Celosvetové porovnanie

Desktop VS mobil VS tablet

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet PolskoPoľsko

Desktop VS mobil VS tablet Polsko

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet ČeskoČesko

Desktop VS mobil VS tablet Česko

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet NemeckoNemecko

Desktop VS mobil VS tablet Nemecko

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet MaďarskoMaďarsko

Desktop VS mobil VS tablet Maďarsko

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet Rakúsko Rakúsko

Desktop VS mobil VS tablet Rakúsko

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

 

Desktop VS mobil VS tablet UkrajinaUkrajina

Desktop VS mobil VS tablet

Pristupujúce zariadenia na internet

Pristupujúce zariadenia na internet

Poľsko ma neprekvapuje, že má väčší pomer pristupujúceho zariadenia mobil, pretože oproti iným krajinám v porovnaní majú lacnejšie telefónne služby od operátora. A teda sa dá predpokladať, že využívajú tak mobilný internet častejšie.

Pozastavujem sa ale nad Google AdWords a reklamou v mobile. Už takmer rok Google tlačí na inzerciu v mobilných zariadeniach a vraví o efektivite. Neviem. Osobne v mobile na reklamu kliknem iba neúmyselne. A ak sa mi objaví v aplikácií počas toho ako s ňou pracujem, nezajíma ma absolútne, ak by sa ma niekto o sekundu opýtal čo tam bolo neviem. Nútené zlo.

V Google Analytics mám v správe 81 web stránok. Rôzne silné,  ale ak by som ich priemerovala, povedala by som,  že sa mobil pohybuje okolo 30-40%. Tiež ale dosť záleží pre koho je web stránka určená a či to je eshop, alebo blog alebo diskusné fórum…

Myslím ale, že je dosť silný predpoklad, že prístup na internet cez mobil bude ešte stúpať. V roku 2015 bol na Slovensku prístup s mobilných zariadení niečo okolo 17%  a teda za dva roky stúpol o 10%.

Zvlášť už aj google už oddeľuje stránky ktoré sú responsive ( správne sa zobrazujú v mobile a tablete) od tých ktoré nie sú. A mení im aj pozíciu vo výsledku vyhľadávania. Spolu s označením ikonky – vhodné pre mobil.


Zdroj: 

Páčil sa ti článok?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *